ברוכים הבאים לעולם החדש, שאינו מנת חלקם רק של סקטורים מסויימים או של חברות וארגונים באזורים גאוגרפיים ספציפיים. כולנו חיים בעולם בו סביבת העבודה השתנתה ללא הכר: שעות העבודה גמישות, מקום העבודה גמיש, וקיימת שאיפה לאיזון בין חיים לעבודה. ממנהלים זוטרים ועד אנשי הניהול הבכיר כולם מתמודדים עם סוגיות ניהול מרחוק, שינוי מדדי ההערכה והתגמול ופרידה מהיכולת למיקרומנג'מנט.
לכל אלה מצטרף מחסור במשאבים המחייב ניצול מקסימלי ומיטבי של המשאבים הכוללים. מחסום ישן נפרץ ויש אפשרויות חדשות עם הגדרת פרוייקטים ל-outsourcing ואפילו לביצוע offshore
את סדר העדיפויות מובילים דרישה למקצועיות, לחדשנות וליצירת ערך עיסקי אמיתי, גם על חשבון ביצוע "בתוך הבית".
העולם משתנה והביקוש לדאטה ואנליטיקה רק עולה.
השאיפה להפוך לארגון מונע-דאטה (Data-Driven Organization) פוגשת את כל הארגונים והחברות, ועכשיו היא כבר Must ולא Nice to have
עפ"י נתוני STKI הסקטור הציבורי בישראל ב-2021-2022 מגדיל את נתח פעילות הדאטה והאנליטיקה בהשוואה לעבר.
ניתן לראות יותר תפקידי Chief Data Analytics Officer או, בראשי תיבות, CDAO בחברות גדולות. ב-2020 רק ב-30% מהחברות היו CDAO בעוד שב-2021 כבר ב-47% מהחברות והשנה כ-60% מהחברות הגדירו תפקיד לCDAO
שלוש הסוגיות העסקיות העיקריות איתן מתמודדים ה הן CDAOs
- יצירת כסף חדש
- שיפור חווית לקוח
- חסכון בעלויות
כדי להתמודד בהצלחה עם החסמים והאתגרים, אנו ב-BIyond מציעים שלושה פתרונות מרכזיים:
- ML+AI
טיפול בנושאים כמו איתור Use cases בחירת הפתרונות הנכונים (מבחינת כלים וסוגי מודלים) והעשרת נתונים. פורמט העבודה יכול להיות סדנא/מפגש מרוכז, או ייעוץ של מומחה ML בכיר ומנוסה לאורך תהליך העבודה. בנוסף, יישום הפתרון באמצעות עבודת Hands-on של אנשי מקצוע מנוסים בתחום הData Science כדי לקצר Time-to-Market
עם פתרון זה אתם מרוויחים חדשנות תוך ניהול הסיכונים. למרות הסטטיסטיקה המוכרת וסיכויי ההצלחה הנמוכים של פרויקטי בינה מלאכותית - ניתן ללמוד מנסיון עסקי וטכנולוגי עשיר במגוון ענפי משק ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה. ואתם לא לבד!
כל פרוייקט בכל שלב יכול להשתלב: משלבי החשיבה והתכנון, דרך קבלת ההחלטות ובניית תוכנית עבודה ועד ליישום ותחזוקה. וכמובן, במגוון גדלים ורמות מורכבות.
- אסטרטגיית דאטה:
מספר פורמטים של עבודה עם הנהלת מדרג C ומעלה , בהובלת מנכ"ל BIyond -
- עבודת אסטרטגיה מקיפה או עבודת Data & Analytics Roadmap: הגדרת אבני דרך ישימות בטווחי זמן קצרים, יעדים בעלי ערך, סקירה והמלצה על הטכנולוגיות המתאימות ביותר לצרכים העסקיים וליכולות התקציביות.
- מפגש ייעוץ של עד שעתיים, לצורך זיקוק שאלות עסקיות ו/או התייעצות בנושא אסטרטגי ספציפי
- סקירה של קונספטים וטכנולוגיות מודרניות בעולמות הדאטה והאנליטיקה
- סדנא בנושאים מתקדמים בתחומי BI וBig Data
- מנטורינג, ליווי וייעוץ להנהלה ו/או לCDAO
פתרון זה מאפשר מיצוי פוטנציאל הדאטה בארגון. מהווה קפיצת מדרגה בבניית תרבות ניהול מוכוונת מידע חדשנית ומתקדמת. התהליך מתאים לארגונים וחברות בצומת החלטה בבחירת טכנולוגיות ובבחינת הקיים. בנוסף, אסטרטגיית דאטה יכולה לסייע בקידום אישור פרויקט בתוך הארגון כולל רתימה של ההנהלה.
- העשרה:
העשרה בהיקף של חצי יום עד יום לאנשים הטכנולוגיים של הלקוח, וכוללת חשיפה לחידושים וטכנולוגיות מודרניות, בנושאים כמו ,Cloud פייתון, Data Engineering, Data Lake, Data Mesh, ועוד
ההעשרה מועברת על ידי Senior Data Engineer או Big Data Architect
זה אחד הכלים היישומיים בכדי להישאר מעודכנים ועדכניים. מאפשר להכיר מגוון סקטורים והתמודדויות שונות לבעיות דומות. יכול להוות חלק מתוכנית שימור עובדים הדוגלת בלמידה/ העשרה וחשיבה מגוונת מחוץ לקופסא וכל זאת בסביבה תומכת ומעודדת למציאת פתרונות "מחוכמת ההמונים".
התכנים בהעשרה נבחרים באופן אינדיבידואלי ומותאמים לכל לקוח, כמובן.
ב"דברים מעניינים מהרשת" הבאנו שני מאמרים:
המאמר הראשון מציע גישה מעניינת ופשוטה יחסית למדידת ROI של איכות מידע: מצד אחד מדידת זמן ההשבתה בשעות עד לתיקון הבעיה, ומצד שני תחשיב של עלות שעת השבתה - והכפלתם זה בזה. נכון, זה אולי מעט פשטני ותאורטי - אבל לדעתנו זאת גישה מרעננת ששמה תג מחיר על נושא איכות המידע - ו-Data Governance באופן כללי - מה שמאפשר מדידה כמותית ולא רק איכותית. בנוסף, תג המחיר - גם אם הוא הערכה גסה בלבד - ממחיש בצורה הכי ברורה את המחירים שהארגון משלם על בעיות של איכות מידע, ומאפשר להעריך ולתקצב פרוייקטים בתחום בהתאם לROI
מומלץ מאוד לקריאה!
המאמר השני עוסק ב-5 מרכיבי העלות המרכזיים של תחום ה-Data Analytics נכון, אין במאמר המון חידושים למי שבקיא בתחום, אבל הוא בהחלט עושה הרבה סדר לגבי המשמעויות של כל מרכיב עלות לארגונים שרוצים להיכנס לתחום או להרחיב את הפתרונות הקיימים בפתרונות נוספים. וחשוב לא פחות: המאמר מציין בתור מרכיב העלות החמישי והאחרון את יכולת הארגון לבצע שינוי. אני מזכיר ומדגיש את זה מכיוון שזה אחד הנושאים שבדרך כלל פחות נלקחים בחשבון כשנכנסים למהלך אסטרטגי של דאטה ואנליטיקה בארגון.
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.
תהנו!
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il
|