Copy
View this email in your browser

 

וידוי אישי: הרבה זמן שלא כתבתי פוסט / בלוג / ניוזלטר.

בעבר זה קרה לפחות פעם-פעמיים בחודש, אבל בחודשים האחרונים הרבה פחות...

 אחרי התלבטויות, החלטתי לכתוב הפעם פוסט קצר על הנושא שנכתב עליו אולי הכי הרבה בתקופה האחרונה – ChatGPT ו-Generative AI.

אבל – אחרי שהתעמקתי קצת וקראתי כל מיני מאמרים בנושא, ניסיתי להביא שתי זוויות הסתכלות רעננות וקצת שונות.

הזווית הראשונה נוגעת ביכולת של Generative AI דווקא לייצר מקומות עבודה, ולא לבטל מקומות עבודה ותפקידים שקיימים כיום.

תוכלו לקרוא על זה כאן.

מעניין לראות בכמה תחומים ה-Generative AI נוגע ומסוגל לתת ערך, ובעיקר - איך הוא גם מסוגל להרחיב שווקים, לייצר ערוצי שיווק חדשים ולהגדיל הכנסות - בעוד שהרבה תחזיות לגבי שוק העבודה הן דווקא פסימיות.

ברור שהתחום יביא להרבה אתגרים (גם בתחום האתיקה, אבל על זה דובר כבר המון) - אבל לצד האתגרים ניתן לראות גם המון יתרונות, חדשנות ופתיחה של תחומים חדשים לחלוטין.

הזווית השניה נוגעת להבנה קצת יותר עמוקה של איך ChatGPT עובד "מתחת למכסה המנוע", ודרך זה לדעת לצפות מתי התשובות שלו יהיו (יותר) מדויקות ונכונות, ומתי פחות.

תוכלו לקרוא על זה כאן.

 לאור השימוש המטורף ב-ChatGPT - שרק הולך וגדל בקצב מסחרר - חשוב מאוד לשים את היכולות של כלי Generative AI בפרספקטיבה.

ברור שהאבולוציה של הכלים האלה תביא לקפיצות מדרגה משמעותיות ביכולות כבר בעתיד הקרוב - אבל נראה לי שהמסר הוא בעיקר לשמור על עירנות ולהיות יותר ביקורתיים וזהירים.



ב"דברים מעניינים מהרשת" הבאנו שני מאמרים מעניינים שקראנו לאחרונה:

המאמר הראשון עוסק בארכיטקטורה מודרנית של דאטה ואנליטיקה.
כותבת המאמר - המנכ"לית של Monte Carlo, חברה מובילה בתחום ה-Data Observability - ממליצה על פתרון שמורכב מ-5 שכבות (לפחות): שכבת האחסון והחישוב, שכבת טרנספורמציה, שכבת ה-BI הויזואליזציה, שכבת ה-Data Observability ושכבת ה-Data Orchestration.
לדבריה הפתרון יכול להיות מורכב ממספר רב יותר של שכבות, בהתאם לצורך.
אנחנו גורסים שגם פתרון של 3-4 שכבות יכול במקרים רבים להיות מספק, אפילו לטווח ארוך - כשהפרמטר העיקרי הוא מורכבות הדאטה ומורכבות הפתרון.
מומלץ מאוד לקרוא!

המאמר השני מתייחס לבחירה בין Data Warehouse לבין CDP - Customer Data Platform.
בעוד שהאפשרות הראשונה ותיקה ומוכרת, האפשרות השניה - ה-CDP - יחסית חדשה, ושווה להתעכב עליה מעט: מדובר באבולוציה של פתרונות דאטה ואנליטיקה, אשר באה לתת מענה לעולם ניהול מסע וחוויית הלקוח בדיגיטל. תחום זה קיבל דחיפה משמעותית ב-5 שנים האחרונות, ובמיוחד בתקופת הקורונה.
במילים פשוטות, CDP מאפשר לאסוף מידע רב על הלקוחות ממגוון מקורות ונקודות מגע עם הלקוחות (אתר, אפליקציה, מוקד שירות, רשתות חברתיות וכד'), ולתמוך ביצירת פרופילים ובהמלצות מותאמות-אישית - בשילוב AI ומודלים של אנליטיקה מתקדמת.
 

 
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.

תהנו!
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il

 

 

 
קצת על ביונד

ביונד הינה חברת פרוייקטים מובילה, בעלת ניסיון רב בתכנון ויישום פתרונות BIBig Data ו-Analytics. אנחנו מסייעים לחברות טכנולוגיה להפיק ערך עסקי מ-Data.
 
לביונד מומחים אשר יודעים לטפל הן בהיבטים הטכנולוגיים והן בהיבטים העסקיים של הפקת המקסימום מ-Data, והם בעלי רקורד מוכח של שנים רבות במגזרי תעשייה שונים.
אנו גאים בערך העיסקי שאנו מביאים ללקוחותינו, אשר מושג באמצעות רמת מקצועיות גבוהה.
 
ביונד מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של שירותים, ביניהם:
1.    (DAR)Data & Analytics Roadmap ניתוח עיסקי וטכנולוגי של פעילות הלקוח, והכנת תוכנית למינוף נכסי ה-Data של הלקוח לטווח ארוך בהיבטי טכנולוגיה, ארכיטקטורה, פרוייקט, עלויות, כוח אדם וכיוב'. 
2.    בחירת טכנולוגיה: הובלת תהליך הערכת ובחירת הטכנולוגיה האופטימלית (פלטפורמת DataBI, כליETL, וכו') אשר תתאים לאסטרטגיה העסקית.
3.    יישום פתרונות BI ו- Analyticsמקצה לקצה: ביונד מומחית בכל ההיבטים של יישום פתרונות BI ו-Analytics מקצה לקצה במגוון רחב של טכנולוגיות.
4.    תכנון ויישום פתרונות Data Science ו-Machine Learningתוך שימוש במגוון של מודלים וטכנולוגיות. לדוגמא: Social Networks AnalysisSemantic Web Processing,Text Mining ועוד. אנו מציעים ייעוץ, יישום פתרון מקצה לקצה וכן קורסי Data Science - הן לאנשי העסקים והן לאנשי טכנולוגיה.
5.    תכנון וניהול פרויקטי BI ו-Big Dataתכנון הפרוייקט וניהולו מקצה לקצה: בחירת ספקים, הובלת ועדת היגוי, ישיבות סטטוס, ניהול סיכונים, ניהול ובקרת הפרוייקט בהיבטי תקציב, לו"ז ואיכות התוצרים, וכיוב'.
6.     RFI/RFPכתיבת RFI/RFP לפתרונות BIBig Data ו-Analytics
 
Copyright © 2023 BIyond, All rights reserved.


Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this list

Email Marketing Powered by Mailchimp
LinkedIn
Email
Blog