שלום לכולם!
הפעם בחרנו לחלוק איתכם תהליך ותובנות מהשולחן הניהולי שלנו.
בין שגרות העבודה שלנו אנחנו מקפידים להיפגש עם לקוחותינו. להקשיב, לראות את המציאות דרך העיניים שלהם, להבין ולדייק צרכים - ובעיקר להישאר מחוברים.
בין התובנות שאספנו בסבב האחרון התגלתה מציאות חדשה. לקוחות בדרך כלל מעדיפים גיוס פנימי בגלל:
1. זמינות גבוהה יותר של מועמדים טובים בתקופת הקורונה
2. הקטנת עלויות
הבנו.
נראה לנו הגיוני.
אבל אז נפגשנו עם לקוח שהפתיע. חלקנו איתו את התובנות, והוא הציע הסתכלות אחרת. בתחילת הדרך, הלקוח דיבר איתנו על פרויקט בתחום טכנולוגי מסויים. תוך כדי תנועה אופי הפרויקט השתנה משמעותית, ואיתו גם הדרישות הטכנולוגיות. הלקוח שיתף אותנו בפגישה שהוא מצא בביונד גם מומחיות וגם ורסטיליות - ושתיהן ביחד נתנו לו את הגמישות להתמודד היטב עם הפרויקט במתכונתו החדשה. בנוסף, השינויים בפרויקט דרשו מביונד ליווי וניהול במתכונת אחרת. הנחייה ומנטורינג של עובד הינה פעילות עתירת השקעה אשר גוזלת זמן ניהולי יקר שבא על חשבון דברים אחרים.
במצב של גיוס פנימי, רוב הסיכויים שהלקוח היה צריך לפטר את העובד שגייס במאמץ רב של חודשים ולבזבז חודשים נוספים במציאת עובד חדש שיתאים לפרויקט במתכונתו החדשה. יש לזה מחיר משמעותי בתקופה מטלטלת כמו זו שאנו נמצאים בה - הן בזמן והן בכסף. יתרה מזאת - לפעמים עיכוב כזה הוא בלתי אפשרי מבחינת הלקוח.
אלה היתרונות, כפי ששוקפו בפנינו על ידי הלקוח:
1. סיפקנו מומחים מאוד מנוסים, שאפשר לסמוך עליהם.
התוצאה: הקטנת אי וודאות, שיפור תוצרים, קיצור לוחות זמנים
2. זמינות גבוהה של ביונד להתחלת הפרויקט.
התוצאה: קיצור לוחות זמנים בהשוואה לגיוס שבדרך כלל לוקח חודשים (גם בימי קורונה)
3. גמישות לשינויים בדרישות הפרויקט תוך כדי תנועה, על ידי התאמת המומחה לצורך ומנטורינג של מומחים נוספים מביונד לפי הצורך.
התוצאה: שביעות רצון וניהול זמן מיטבי של הלקוח
4. השותפות האמיתית עם ביונד.
התוצאה: הלקוח סיפר שלא הרגיש לבד בפרויקט, במיוחד כשדברים השתבשו והיה צורך למצוא פתרונות חדשים. זה חשוב במיוחד בימים בהם נדרשים מיקוד, מהירות תגובה, חיסכון ויעילות - כאשר שינויים לא צפויים יכולים להגביר את תחושת הלחץ ולהקשות על השגת המטרה.
לפני קבלת החלטה משמעותית, נסו לצייר תמונה רחבה. קחו בחשבון אלמנטים של הפתעה, צורך בגמישות ויצירתיות. במיוחד בתקופה של אי ודאות ושינויים תכופים ביעדים, במטרות ובדרישות העסקיות - היעזרות בחברת מומחים יכולה לספק פתרון מדויק יותר, גמיש יותר ובעלות כוללת נמוכה יותר.
ב"דברים מעניינים מהרשת"
הבאנו לכם מאמר מעניין, שעוסק במובילי האנליטיקה של היום. אם בעבר, להוביל צוות או קבוצת אנליטיקה פירושו היה להיות טכנולוג מעולה שמכיר את כל הטכנולוגיות, כיום זה פשוט בלתי אפשרי! עושר המידע, הטכנולוגיות והתפיסות, והמקום המרכזי שתופסת האנליטיקה בארגונים - פשוט לא מאפשרים למנהל להיות מעורה בכל הפרטים וגם להיות hands-on. לכן, על מנהל האנליטיקה של הדור החדש להיות יותר מנהל מעולה מאשר טכנולוג, ולהוביל את אנשיו להצלחה - בזמן שהוא סומך עליהם שיהיו טכנולוגים מעולים.
מומלץ מאוד לקרוא!
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il
|