אחרי חג הפסח 2020 - אולי הפסח המוזר ביותר שאי פעם היה בישראל - המדינה חוזרת בהדרגה לשגרה. מדובר בשגרה חדשה, ובשלב זה מאוד מהוססת. אי וודאות עדיין קיימת בכל מיני היבטים.
ריכזנו עבורכם "5 כללי זהב" לניצול המשבר לטובת הפעילות העסקית והחזרה לשגרה החדשה:
- התחברו ללקוחות שלכם
נצלו את הזמן הקרוב כדי ללמוד להכיר טוב יותר את הלקוחות שלכם - מי הם? מה ההעדפות שלהם? איזה שימושים הם עושים במוצר או בשירות שאתם מציעים? האם נוצרו שימושים חדשים או צרכים חדשים עם המשבר? האם הם עושים בו שימוש חד פעמי ונוטשים או חוזרים שוב ושוב? האם רובם פעילים או רק אחוז קטן מהם? האם המשבר שינה את תמהיל הלקוחות שלכם ?
-
נסיבות ייחודיות מספקות הזדמנות להצעה ייחודית
במהלך התקופה הקרובה, כשגם הלקוחות שלכם עוברים זעזועים, יש לכם הזדמנות מעולה לפנות אליהם בהצעות ערך ייחודיות שישאירו את הכנסותיכם זורמות. זו דרך נהדרת ליצור קשר עם הלקוחות שלכם ולשמור על זרם הכנסות קבוע שישמור על הדלתות שלכם פתוחות.
-
מינוף המידע העסקי שלכם - רלוונטי היום יותר מתמיד
בימים אלה אתם רוצים לוודא שהעסק שלכם ממנף את כל עושר המידע והנתונים שברשותו - וגם מידע חיצוני שניתן לאסוף ולהעשיר באמצעותו את מאגרי המידע שלכם. הכל, על מנת לוודא שהלקוחות יפנו אליכם קודם לפני שהם פונים למתחרה.
-
אל תיפלו קורבן לפאניקה - השתמשו במידע בצורה מושכלת
רוצים לקבל החלטות? מצוין. השתמשו במדדים ונתחו את כל הנתונים העומדים לרשותכם בכלי הניתוח לפני שתקבלו החלטות. היעזרו במומחים בתחומים בהם אתם פחות מרגישים בנוח, כדי לעשות את הדברים נכון. ואל תהמרו על קיצורי דרך - בדרך כלל הם לא נגמרים טוב…
-
קחו מציאות משובשת תוסיפו אי וודאות וקיבלתם חוסר ביטחון
גם בעלי העסקים הותיקים והמנוסים יעידו שתהליך קבלת ההחלטות העסקיות והניהוליות שבעבר הסתמך על ניסיון ואינטואיציה כבר לא מספיק. השימוש בדאטה מאפשר לכם לאתר הזדמנויות מעניינות ולחדד את המיקוד במה שחשוב באמת.
לסיכום
התאימו את האסטרטגיות העסקיות שלכם ליום שאחרי, בהתבסס על שימוש אמיתי ונכון במידע שברשותכם. טבעי ונכון בתקופה כזו לוודא שההחלטות שהתקבלו בעבר עדיין מדוייקות ומתאימות גם לעידן החדש. מנפו את המידע כדי להכיר היטב את הלקוחות שלכם, ואז הציעו להם הצעות ערך אפקטיביות על בסיס ההיכרות הזו. והכי חשוב, בשום פנים ואופן אל תיכנסו לפאניקה - היעזרו במומחים איפה שצריך והתמקדו במה שחשוב לעסק שלכם בתקופה הזאת.
ב"דברים מעניינים מהרשת" הבאנו לכם שני מאמרים:
המאמר ראשון עוסק בחשיבות של יצירת מבט 360° על הלקוח, כמו גם האתגרים בדרך להגיע לשם ופתרונות אפשריים לאתגרים אלו. בהמשך ל-"5 כללי הזהב" שציינו למעלה, אנחנו מאמינים שזה אחד הצעדים הכי חשובים בעת הזאת. כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום עסקי, חייב להתחיל לייצר לעצמו את תמונת הלקוח שלו. גם אם מתחילים בצעדים קטנים, ובהתחלה הרבה מידע חסר - מדובר במהלך הכרחי להכרת הלקוחות ולתקשורת טובה יותר איתם.
המאמר השני מדבר על התפקיד המרכזי של האנליטיקה - ושל מנהלי האנליטיקה (CAO = Chief Analytics Officer) - בהתמודדות של ארגונים עם משבר הקורונה. יתרה מזאת, כותב המאמר מדגיש את הפער בין מנהלי האנליטיקה הבכירים - שלרוב חסרים את המומחיות הטכנולוגית והשליטה בפרטים בתחום ה-Data Science - לבין הצורך ב-Execution מהיר, במיוחד בתקופות משבר. לטענתו, יש צורך לגשר על פער זה באמצעות התפקיד של Chief Data Scientist, אשר ישמש יד ימינו של מנהל האנליטיקה ויתרגם את הדרישות שמגיעות מההנהלה הבכירה ל-Delivery קונקרטי של תוצרים.
מומלץ לקרוא!
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.
תהנו!
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il