שלום לכולם,
אחרי החגים שמח! 😊
כפי שהבטחנו – רגע לפני סוף שנת 2019, ובזמן שכולנו בוודאי עסוקים בתכנון תוכניות העבודה לשנת 2020 – רצינו לשתף אתכם על קצה המזלג ב-5 תחזיות ומגמות מרכזיות בעולם ה-Data Analytics לשנה הקרובה, מנקודת המבט שלנו:
- אוטומציה של Data Analytics - אוטומציה מאפשרת לארגונים לשיפור העסקים והפרודוקטיביות. כיוון שכך, אנחנו צופים שבמהלך 2020 (וגם בשנים הקרובות) מרבית המשימות מבוססות הנתונים יבוצעו באופן אוטומטי. דבר זה אמור יביא לשיעור גבוה יותר של פריון כמו גם לשימוש נרחב יותר בניתוח נתונים באמצעות Citizen Data Scientists. בעצם, מדובר בתהליך של דמוקרטיזציה של Advanced Analytics (Data Science ו-ML) – ראו במאמר השני באזור "דברים מעניינים מהרשת", בהמשך הניוזלטר הזה. העולם הדיגיטלי נשען כמעט לחלוטין על אוטומציה לצרכי Scale, וכתוצאה מכך היא הופכת לאלמנט קריטי בעסקים ובתאגידים גדולים.
- IoT Analytics - ההערכה הרווחת היא שב- 2020 יהיו כבר למעלה מ- 20 מיליארד מכשירי IoT פעילים. משמעות הדבר היא יותר מכשירים, מהם ניתן לאסוף הרבה יותר נתונים נוספים לניתוח. בארגונים גדולים בהם משולבים מכשירי IoT בפעולות יומיומיות, נראו יותר ויותר יישומים של טכנולוגיה התומכת באיסוף, עיבוד והפקת תובנות מניתוח נתונים אלו. כתוצאה מכך, אנו הולכים לראות פתרונות אנליטיים רבים נוספים עבור מכשירי IoT בתחומים עיסקיים מגוונים כמו בריאות, תעשיה, פיננסים ועוד.
- Analytics-as-a-Service (AaaS) - אנו מאמינים שיותר ויותר ארגונים ייצרו הכנסה מאנליטיקה כשירות (AaaS) בשנת 2020. אנליטיקה כשירות מנצלת יכולות טכנולוגיות של שירותי ענן, המאפשרות ללקוחות לגשת לניתוחי מידע דרך האינטרנט. עם אינטרנט מהיר נגיש כעת לרוב הלקוחות, השירות יוכל להיפתח לקהל רחב יותר, במגוון גדול יותר של כלים ומכשירי קצה. AaaS תאפשר שיתוף מידע בזמן אמת מהיר וקל יותר, ובכך תשפר את הפרודוקטיביות בארגון.
- ML ו-Cloud - השימוש בענן לאחסון ולשירותי Data ו-Analytics מתקדמים הפך פופולרי בשנים האחרונות, ואנחנו צופים שגם ארגוני Enterprise – שעד עתה חששו קצת לעשות את הצעד בכיוון – יעשו זאת בשנתיים-שלוש הקרובות. במקביל, אנחנו רואים עלייה משמעותית בהיצע שירותי האנליטיקה של ספקי הענן הגדולים - מיקרוסופט, אמזון וגוגל. להערכתנו, ב-2020 נראה עלייה משמעותית בשימוש ביישומי ML מבוססי-ענן – מגמה שרק תתגבר בשנים שלאחר מכן.
- התחזקות ה-NLP - מגמה נוספת לשנת 2020 היא גידול משמעותי בהיקף השאילתות האנליטיות אשר יעשו שימוש בטכנולוגיות עיבוד שפה טבעית (NLP). זה יחייב את כלי הניתוח להיות עוד יותר קלים לשימוש ולגישה עבור מגוון רחב של משתמשים, ולתת מענה יותר ויותר מדוייק איכותי לשאילתות מסוג זה שבעבר יכולנו רק לחלום עליהן. מגמה זו תאפשר לכל אחד בארגון לנתח שילובי מידע מורכבים באמצעות פלטפורמת ניתוח ידידותית למשתמש, ולהגיע בצורה קלה ומהירה יותר לתובנות עמוקות שבעבר לא היו אפשריות. כבר כיום, כלים כמו ToughtSpot עושים שימוש ב-NLQ (Native Language Query) ואנו יודעים על כלים נוספים שעושים צעדים בכיוון.
ב"דברים מעניינים מהרשת" הבאנו הפעם שלושה מאמרים:
המאמר הראשון עוסק ב-NLP (ניתוח שפה טבעית), וספציפית ב-NLP עבור שפות לא נפוצות, מורכבות במיוחד וכאלה שאין עבורן מילון נתונים מן המוכן. כותב המאמר מתייחס בצורה הוליסטית הן למשמעויות התרבותיות של חקר השפות האלה – שחלקן נדירות ואפילו בסכנת הכחדה – וגם לפתרונות אפשריים לאתגרים שניתוח טקסט בשפות אלו מציב בפני אנשי Data Science. מאוד מומלץ לקרוא!
המאמר השני מדבר על דמוקרטיזציה של Data Science על ידי שימוש ב-Citizen Data Scientists בארגונים. המאמר מנסה לנפץ את המיתוס של הסיכונים הרבים שיש בתהליך של העברת יכולות ואחריות על ניתוח עמוק של המידע לאנשים בארגון שאינם בעלי המומחיות של Data Scientists.
מרתק ושווה קריאה.
המאמר השלישי מטפל בשאלות הבוערות שמעסיקות את עולם ה-Data Analytics בעקבות רכישת הענק של Tableau על ידי Salesforce מלפני מספר חודשים. בין השאר, עולות שאלות כמו: איך הרכישה תשפיע על הלקוחות – הן של Tableau והן של Salesforce, מה יהיה קצב הפיתוח והחידושים ב-Tableau עכשיו כשהם חלק מארגון ענק, איך Tableau יתמודד מול המתחרה העיקרי שלו – Power BI – בסיטואציה החדשה, וכו' וכו'.
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.
תהנו!
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il
|
|
|
|
|