שלום לכולם,
לאחרונה הקלטנו שיחה בין יהודה חופרי (באמסטרדם) ואדר שומרון (בתל אביב) בנושא Customer Analytics . הבסיס של Customer Analytics היא היכולת לנתח מידע שהלקוח מייצר מעצם פעילותו. מעקב ומדידה של התנהגויות והעדפות הלקוח השונות משמשים תשתית מידע למענה על מגוון שאלות עסקיות חשובות, אשר מאפשרות לדייק ולשפר את המוצר, לחדד את אופן האינטראקציה של הלקוח עם המוצר, וכיוב'.
כמו בכל תהליך יש להגדיר תחילה מהן השאלות העסקיות. הגדרה מדויקת של KPIs בתחילת התהליך תאפשר מיקוד.
דוגמאות לשימושים נפוצים ב-Customer Analytics:
-
חיזוי נטישה ומניעת נטישה, על מנת לשמר הכנסות ורווחיות
-
שימוש ב-Lead Scoring על מנת להגדיל מכירות על ידי ייעול הפעילות של מוקדי מכירות
-
שיפור מסע הלקוח על ידי איתור תובנות מאינטגרציה של מידע ממקורות מקוונים ולא מקוונים
-
Customer Profiling, Customer Segmentation ושימוש ב"תמונת לקוח 360°" על מנת לתמוך בפעילויות שיווק מבוססות נתונים
-
ניתוח CAC - Customer Acquisition Cost לצורך השקעה מושכלת ומבוססת נתונים בקמפיינים דיגיטליים
שימו לב שבהמשך ההקלטה יש מספר דוגמאות של סיפורי לקוח.
נשמח לשתף אתכם מניסיוננו.
>>
https://soundcloud.com/ronit-botser/customer-analytics
ב"דברים מעניינים מהרשת" הבאנו מאמר מעניין בנושא Data Science.
כותב המאמר טוען שהתוצאות המספריות אינן הדבר הכי חשוב בפרוייקט Data Science, אלא דווקא הדרך בה הם מוצגים לביזנס. הדרך בה "מספרים את הסיפור" של המספרים, מציגים את התוצאות ומבהירים מה המסקנות ומה הפעולות שנדרשות חשובים באותה מידה - ולפעמים אפילו יותר - מהתוצאות עצמן.
את הביזנס לא מעניינים - ובצדק! - בחירת המודל, תהליכי הכנת הנתונים שבוצעו וכל שאר הפרטים הטכניים ה"יבשים", אלא בעיקר המשמעויות העסקיות והתובנות שיש להן פוטנציאל עסקי.
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.
תהנו!
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il
|