"כשנגמרת שנה, עוד שנה מתחילה,
כל תשובה מתחילה רק בסוף שאלה.
כי סוף זה תמיד התחלה של משהו אחר…"
(לאה נאור)
שנה חדשה בפתח וזו הזדמנות מצויינת לעצור רגע ולחשב מסלול מחדש.
בחודשים האחרונים כולנו נמצאים באחד המצבים המאתגרים הן ברמה העסקית והן ברמה האישית.
בהתחלה קיווינו שזה עניין קצר, נעצור רגע ונתכנס.
אח"כ הבנו שמחכים.
מחכים לחיסון, לממשלה, לתקציב, לראות מה קורה בעולם.
"הישיבה על הגדר" הפכה להיות המציאות היומיומית.
יש מי ששמר על פרופיל נמוך ויש מי שדהר בכוח אל ההזדמנויות החדשות.
וכשהשנה החדשה בפתח, זה בדיוק הזמן ל-Restart.
לבחור בהתחדשות וצמיחה, לתכנן קדימה וליצור מציאות עם איים של וודאות בתוך כל אי הוודאות.
זה הזמן לכתוב חוזה חדש עם המציאות שהשתנתה.
לתכנן את השנה הבאה.
קיבצנו כמה עצות טובות שיעזרו לכם להפוך את השנה החדשה לטובה יותר:
במציאות החדשה, בה רמת העמימות גבוהה, ניהול משבר הופך לחלק משגרה.
תהליכי קבלת החלטות ובניית תהליכים מבוקרים דורשים שינוי פרדיגמות מחשבתיות, גמישות ונכונות להתנסות.
חשוב לזכור כי לא צריך "להמציא את הגלגל", וניתן להתבסס על ניסיונם של אחרים.
ניהול יעדים תוך שימוש בנכסים הקיימים בחברה כגון מידע פנימי ונתונים ממקורות שונים , שימוש בכלים זמינים ואמינים ובטכנולוגיות חדשניות לקבלת החלטות ניהוליות יהפכו לכלים שכיחים ומועילים במשבר וביציאה ממנו.
- דאטה ואנליטיקה הם אוצר בלום -
שאלות ששאלנו ולא ידענו לענות,
שאלות שחששנו לשאול,
"חורים שחורים" שחיפשנו דרך להאיר,
אם אמרנו: אם רק היינו יודעים ש…
אנחנו מאמינים שהמפתח נמצא בדאטה!
כמה מהסוגיות הנפוצות:
בחינת רלוונטיות ויעילות התהליכים בכל רבדי החברה
התייעלות תפעולית
איתור וניצול הזדמנויות
איך אפשר לשמור על איכות גבוהה ובמקביל להוזיל עלויות?
אילו תהליכים ניהוליים מקצועיים חדשים נכון ואפשר לאמץ? ואילו לקצץ?
- נקודת הפתיחה צריכה להיות מיפוי -
לפני שנחליט לאן אנחנו רוצים להגיע, אנחנו צריכים להבין מאיפה מתחילים.
האם תוכניות 2020 רלוונטיות? מה הושג? מה לשמר ומה לשנות? מה קרה בענף? מה עושים המתחרים? ואילו צעדים שעשינו בחודשים האחרונים הביאו אותנו לנקודת הפתיחה החדשה?
את "תחושות הבטן" יש לגבות במידע זמין ואמין, בנתונים, בתובנות.
פעם יכולנו להרשות לעצמנו "לבזבז" זמן ומשאבים.
פעם יכולנו לעבור דרך ארוכה לתוצאה.
פעם יכולנו לפעול בכמה חזיתות בו זמנית ולבחור באלימינציה עם הזמן את המרכיבים הנכונים.
היום אנחנו ממוקדים, קצרים, מדוייקים וחסכוניים.
יש לבחור את השאלות העסקיות, ההחלטות האסטרטגיות והטקטיות המדוייקות ביותר שמיקוד בהן יביא לתפוקות הגדולות ביותר.
בל נשכח את ההפרדה בין הטווח הקצר לטווח הארוך:
בין שורת הרווח לכיווני התפתחות עתידיים, היתרון התחרותי בעוד שנה ובניית תוכנית עבודה ליציאה מהמשבר.
בסוף אנשים עושים עסקים עם אנשים.
תהיו קשובים, תחלקו מניסיונכם, תנו עצה, תתלבטו בקול רם, תשאלו.
תעיזו לצאת לדרך חדשה של שיתופי פעולה.
תמצאו ערך מוסף והכרחי ללקוחות שלכם, לספקים ולעובדים.
תהפכו להיות הבחירה הראשונה של מי שסובב אתכם.
שתהיה שנה טובה ומוצלחת,
שנת בריאות , הצלחות והגשמות
לכם ולבני משפחותיכם.
ב"דברים מעניינים מהרשת" הבאנו לכם שני מאמרים -
המאמר הראשון מדבר על השימוש בדאטה למדידת מחוברות עובדים (Employee Engagement). זהו נושא רלוונטי תמיד - אבל במיוחד בתקופת הקורונה, כאשר הרבה עובדים נמצאים בבית ולא במשרד. המצב הזה מייצר קשיים ואתגרים רבים הן לחברה והן לעובד, וגם מקשה "לחוש את הדופק" של העובדים באופן שוטף ויומיומי. המאמר מתאר בקצרה איזה דאטה מומלץ לאסוף ובאיזה אופן, כדי לייצר תמונה גם בתקופות מוזרות כמו זו.
המאמר השני הוא - במידה רבה - סוג של back to basics… הוא מנתח סיטואציות בהן חברות חושבות או טוענות שהן Data-Driven, בזמן שבפועל הן לא. זה אומר שהן משקיעות המון כסף בטכנולוגיות Data Analytics ובפרוייקטים בתחום, אבל לא באמת ממנפות עד הסוף את מלוא היתרונות העצומים שיש ליכולות אלו. המאמר מדגיש את העובדה שהפיכת ארגון ל-Data-Driven דורשת הרבה יותר מחיבור של טכנולוגיה וביזנס - היא דורשת שינוי תרבותי-ארגוני! ממש שינוי פרדיגמה, ולא שינוי "קוסמטי". כשהשינוי התרבותי קורה - ובאופן עמוק ואמיתי - בעצם ה"דם" שזורם בעורקי הארגון מתחיל להיות מורכב מ-Data Analytics. מומלץ מאוד לקרוא!
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il
|