שלום לכולם,
בניוזלטר הפעם רצינו להכניס אתכם אל "מאחורי הקלעים" של תהליך חשיבה פנימי שעשינו בביונד לאחרונה. אנו מאמינים כי תהליכים כמו זה שלנו, נפוצים בקרב ארגונים ויש ערך בשיתוף לצורך העשרה והרחבת החשיבה.
ראינו בסיכומי משבר הקורונה שתעשיית ההיי-טק בישראל התמודדה בצורה מוצלחת עם המשבר, ולא רק שלא הצטמצמה אלא אף צמחה והתחזקה במגוון מדדים.
ראינו גם שבחצי השנה האחרונה - עם דעיכת המגיפה ובלימתה בישראל - מדדי הצמיחה של תעשיית ההייטק בלטו לטובה. הדבר ניכר גם בכמות גיוסי ההון ובממוצע סכומי הגיוסים מתחילת השנה. במקביל, ראינו עלייה בדרישות של מגזר ההיי-טק לפתרונות טכנולוגיים בתחומי הדאטה והאנליטיקה.
בעוד שאנחנו רגילים שסטארטאפים מעדיפים לגייס עובדים פנימיים ולא להיעזר בעזרה מבחוץ, שמנו לב שהגיוס וההכשרה של עובדים במקצועות הדאטה ואנליטיקה הופכים להיות ארוכים וקשים יותר. לתהליך שתי חלופות עיקריות אך שתיהן דורשות זמן:
- מיון וגיוס של אנשים מוכשרים ומנוסים בשוק סוער הינו תהליך ממושך, יקר, מרובה תחרות ודורש משאבים רבים.
- גיוס ג'וניורים - אמנם תהליך המיון והגיוס קצרים יותר באופן יחסי, אך משך ההכשרה והזמן הנדרש לצבירת ניסיון - ארוכים.
ברור לכולם כי יש צורך בהשקעה והתהליכים הינם לטווח ארוך.
ועוד משהו חשוב: לסטארטאפים אין זמן לבזבז. יש להם תוכניות עבודה אגרסיביות, מוצר לפתח, לקוחות שצריך לעשות אותם מאושרים - וגם משקיעים שיושבים עם סטופר ורוצים לראות תוצאות, ומהר.
אין להם זמן לתהליכי גיוס ארוכים ויקרים - הם צריכים לדלבר, ועכשיו!
הבנו שיש כאן פער שצריך לגשר עליו מבלי להתפשר.
שיש חשיבות קריטית לפתרון איכותי תוך עמידה בלוחות זמנים תובעניים.
הבנו שאנחנו יכולים לתת לסטארטאפים ערך משמעותי -
בזכות הצוות המנוסה והמקצועי שלנו, שעבר מיון מוקפד, גידול וטיפוח במשך השנים.
בזכות המתודולוגיה שנרכשה במשך שנים בעבודה הן בסטאראפים והן בחברות גדולות,
בזכות ה-DNA הייחודי שלנו והניסיון הרב שלנו בהתנעת פרויקטים בזמן קצר.
קראנו לזה Ramp Up:
אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו להתניע מהר, ואז להאיץ.
מובילים את הלקוח בשלבים האינטנסיביים ביותר בפרויקט, ומאפשרים עבודה על הפרויקט במקביל לתהליך גיוס של האנשים הפנימיים, הכשרתם והכנסתם לתפקיד בעזרת האנשים שלנו שכבר "מכירים את השטח".
אנחנו נותנים מענה רחב מפתרונות BI, דרך Big Data ועד לעולמות האנליטיקה המתקדמת (Data Science, AI, ML)
בדרך זו מושגים:
- קיצור של השלבים הראשוניים
- דליברי איכותי ומהיר
- העברת ידע תוך כדי בנייה ועבודה בצוות משותף
ב"דברים מעניינים מהרשת" הבאנו מאמר שמדבר על החשיבות שבפשטות, כשבאים להציג תוצרים של דאטה ואנליטיקה.
לא משנה כמה מורכב התהליך שקורה מאחורי הקלעים, הלוגיקה, המודל הסטטיסטי - וגם לא משנה פורמט התצוגה: טבלה או גרף, או שילוב של שניהם.
אם רוצים שהמשתמשים העסקיים יפיקו תובנות מדאטה ואנליטיקה, וירצו לחזור שוב ושוב ולהשתמש בתוצרים הויזואליים - חייבים שהם יהיו פשוטים ומובנים בקלות. הקשב שלהם מוגבל מאוד, הזמן הפנוי קצר מאוד והסבלנות מעטה מאוד.
צריך להשקיע משאבים בתכנון וביישום התוצר הויזואלי. לפעמים נכון גם להפעיל מומחי UI/UX. צריך להתחשב בסוגי המשתמשים וביכולת שלהם להבין את התוצרים - הרי לא כל המשתמשים הם באותה רמה. מומלץ לקרוא!
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.
תהנו!
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il
|