שלום לכולם,
אחרי שנים בתעשייה אנחנו יכולים לסכם כי ההכרה בחשיבות ומשמעות הדאטה ברורה לכל הארגונים - בין אם הם חברות אנטרפרייז כמו חברת ביטוח, בנק, קופת חולים או רשת שיווק, ובין אם הם חברת סטארטאפ קטנה שרק לא מזמן התחילה את דרכה.
על השוני והייחודיות דיברו רבות (גם אנחנו), אבל בימים אלה אנחנו מבקשים להדגיש את המכנה המשותף.
חברות סטארטאפ מייצרות כבר שנים מודל הפעלה שמחייב אותן להתמקד בצורך ובערך שאנשים מחפשים, פועלות ליצירת מנגנונים מהירים לבניית המוצר ועם יד על הדופק בתהליך איטרטיבי ומתמיד לשיפור שלו בהתאם לצורך של הלקוחות ולפידבקים שלהם על המוצר.
את תפיסות העבודה והשיטות הללו אנו מיישמים בחברות שהמודלים העסקיים שלהם מורכבים יותר וגמישים פחות, וזאת תוך מיקוד במודל הפעלה ועקרונות באוריינטציה של מוצר: Data-as-a-Product, או - ליתר דיוק - Analytics-as-a-Product.
לדוגמא:
ניתוח אסטרטגיית דאטה מנקודת מבט של מוצר:
הצורך בחשיבה מוצרית סביב הדאטה יכול להגיע מהצד העסקי - שמרגיש שהוא יושב על ים של דאטה, אבל מתקשה להפיק ממנו תובנות בעלות ערך. בכל פעם שנדרש להפיק מידע, זה נעשה או במערכות התפעוליות או בכלי תחקור והצגת מידע (כמו דשבורדים) שמוגבלים לתרחישים עסקיים ספציפיים, ומאוד מוכתבים מהאילוצים של התהליכים התפעוליים. מכאן, שצריך להתחיל לסדר מחדש את החשיבה על נתונים ומידע - ולארגן אותה בשפה מוצרית, שפוגשת סוגים שונים של משתמשים וסוגים שונים של תרחישים - וגם תומכת בגמישות ובאג'יליות עסקית.
כשאנחנו מלווים לקוח אנחנו ממוקדים במעבר מתכנון לביצוע הלכה למעשה, בPoC או בתכנון ויישום לפי אבני דרך, בבחירת טכנולוגיות מתאימות אל מול בחינה של הקיים וכמובן בביצוע של התהליך הנדרש מקצה לקצה.
פיתוח מוצרים אמיתיים ובעלי ערך מדאטה יכול להיות מוצרים שישמשו את הארגון באופן פנימי, או כלפי לקוחותיו. בין אם הם נמכרים ממש כמוצר stand - alone, ובין אם הם חלק ממוצר הליבה שהארגון מספק ללקוחותיו.
בעונה הזו של השנה, כשתוכניות העבודה נרקמות והמטרות מוגדרות מחדש - זה הזמן לעצור רגע ולגוון את המשתתפים ב"סיעור המוחות".
אנחנו מזמינים אתכם לקבוע איתנו פגישת הכרות (עד שעתיים) ללא עלות וללא התחייבות -
להציג את המטרות, את הקיים, להתייעץ ולבחון הנחות שכבר הנחתם או להביא כל סוגייה אחרת להתייעצות.
נשתמע,
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
ב"דברים מעניינים מהרשת" הבאנו שני מאמרים מאוד מעניינים:
המאמר הראשון עוסק ב-Data Swamps ("ביצות דאטה"), שהן מה שקורה כשה-Data Lake נהיה "פח זבל" עמוק וטובעני, שרק זורקים אליו דאטה בלי שום סדר - ולכן גם בלי שום יכולת מאוחר יותר להפיק ערך עיסקי כלשהו מהדאטה הזה.
כותב המאמר טוען שאי אפשר להשאיר את הדאטה "בלי שומר בשער", ולבטל את האחריות המרכזית עליה באופן מלא. אחת השיטות להתמודד היא בגישת ה-Data Mesh - לתת לכל תחום עיסקי למנות את האחראי מטעמו לדאטה שהוא מייצר.
מומלץ מאוד לקרוא!
המאמר השני עוסק בהתמודדות עם בעיות דאטה מזוויות הסתכלות שונות ומעניינות.
המאמר מצטט דעה של מומחה בתחום, אשר מציע שבמקום לתכנן ניטור של בעיות דאטה - צריך לתכנן ארכיטקטורת דאטה שלא תסבול מבעיות הדאטה הללו. לנו ברור שזה לא מעשי. אי אפשר לצפות את כל סוגי הבעיות ולתת להן מענה הרמטי: זה יקר, זה מוגזם - ובסוף זה גם לא באמת הרמטי.
כמו תמיד – נשמח לקבל פידבקים ושיתופים.
תהנו!
אדר שומרון
מנכ"ל ביונד
054-7722289
adar@biyond.co.il
|